رشد جمعیت جهان
نوشته شده توسط : حسین مختاری

با مقایسه ارقام فوق میتوان دریافت که رشد جمعیت در گذشته کند بوده و بعد در قرن های 19 و 20 یکباره سرعت گرفته است.که طبیعتا علت آن هم رشد اقتصادی کشور ها,بهتر شدن وضع بهداشت,زیاد شدن غذا و غیره بوده است.

آهنگ رشد سریع جمعیت جهان بسیار قابل توجه است.اگر قرار باشد که نسبت  رشد به این سرعت بالا رود قطعا در فاصله زمانی کوتاهی منابع طبیعی کره زمین قادر به تامین نیاز های حیاتی ما نخواهند بود.

با کمک محاسباتی که به عمل آمده است نسبت رشد جمعیت مردم جهان به طور متوسط 2% در سال تعیین شده است.این نسبت در بعضی نقاط کمتر  و در بعضی نقاط بیشتر است.

بر اثر پیشرفت های پزشکی بیماری های واگیر که در روزگاری عامل اصلی مرگ و میر انسان بودند,تحت کنترل درآمده اند.سرخک,دیفتری و آبله یک زمان از بیماری های کشنده محسوب می شدند.اما امروزه با ایمن سازی افراد جلوی انتشار آن ها را گرفته اند.با این ترتیب نسبت مرگ و میر به میزان زیادی کاهش یافته و در همان حال نسبت زاد و لد افزایش یافته است.البته هر چه میزان تولد بیشتر باشد,زمان دو برابر شدن جمعیت هم کوتاهتر خواهد بود.با این ترتیب تنها راه کاستن از نسبت سریع رشد جمعیت,"کاهش دادن میزان تولد" است.

پایان


ویندوز سه بعدی

:: موضوعات مرتبط: دانستنی های عمومی , دانستنی های تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: رشد جمعیت , رشد جمعیت جهان , جمعیت جهان , رشد سریع جمعیت , دانستنی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 91
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: